Általános ismertető

 

A Képesség- és Tehetségfejlesztő Magániskola 1991 szeptemberében kezdte meg működését Várpalotán, általános iskolaként azzal a céllal, hogy diákjainak olyan nevelési-oktatási programot nyújtson, amely elősegíti képességeik, tehetségük kibontakoztatását, alkalmazkodik fejlődésük egyéni sajátosságaihoz.

Iskolánk alapfokú művészetoktatással is foglalkozik, mellyel a zeneművészet, a táncművészet, a képző- és iparművészet, valamint a színművészet és bábművészet területei iránt érdeklődő tanulók számára biztosítja készségeik, képességeik fejlesztését, az alkotó és önkifejező képességeik kibontakoztatását, tehetségük gondozását.

A Kék Madár Táncműhely az iskola veszprémi tánctagozataként 2016/17-es tanévtől működik, az alapfokú művészetoktatás keretein belül klasszikus balett és moderntánc tanszakokkal. Csoportjaink több korosztályban indulnak.

Óvodásoknak és kisiskolásoknak játékos gyerektáncot és klasszikus balett előkészítő gimnasztikát tanítok, valamint a klasszikus balett alapgyakorlataiból óvodásoknak és kisiskolásoknak is könnyen megtanulható, leginkább a láb- és kartartások elsajátítását célzó gyakorlatokat. A gyermekek megfelelő alapozás után a klasszikus balett gyakorlatok rendszeres gyakorlásával sajátíthatják el a helyes testtartást és az esztétikus, plasztikus mozgást. A foglalkozásokon nem csak a testet erősítjük, hanem megismerkedünk a tánc, mint különleges kommunikációs nyelv, érzelmeket és gondolatokat közvetítő művészi formájával.

Óráimon nagy hangsúlyt fektetek a láb- és lábfej izomzatának fejlesztésére, valamint a gerincoszlop melletti izomzat erősítésére, a helyes testtartás tanítására. A gimnasztikai gyakorlatok egyszerre erősítik és nyújtják az izomzatot, rugalmassá teszik a testet, ügyesítik a gyermek mozgását. A balett gyakorlatok, amelyek a különböző láb- és kar pozíciók felvételéből, megtartásából, és ezek váltásaiból, illetve a láb- és karvezetések kombinálásából állnak, fejlesztik a gyermek koordinációs képességét, az egyensúly érzékét és a koncentrációs képességét egyaránt. A különböző ritmikájú és dinamikájú lépésgyakorlatok, ugrások fejlesztik a ritmusérzéket, a térben való tájékozódás képességét.

A gyakorlatok kísérő zenéje többnyire klasszikus zene, de óráimon a gyerekek megismerhetnek magyar, illetve más népek tradicionális zenéje alapján komponált, úgynevezett világzenéket is. Kisiskolás csoportjaimban a rövid, vidám koreográfiákhoz, mozgássorokhoz az életkornak megfelelő klasszikus zenei műveket valamint, megzenésített gyermekverseket ( Kaláka, Misztrál) játszok le. Kiválasztásuk során igyekszem arra is figyelni, hogy a megzenésített versek az adott évszaknak és ünnepkörnek megfelelő legyenek.

A gyermek művészetiskolai tanulmányai, tanítási órákra, foglalkozásokra való felkészülése, a gyakorlás körülményeinek megteremtése, rendszeres és folyamatos biztosítása, az órákon való megjelenés – különösen a kisiskolás korban – igényli a szülők, a családok szervező és segítő tevékenységét.

A tánc nagy összpontosítást, figyelmet és fegyelmet igénylő művészi mozgásforma, melynek szigorú rendszere rendre neveli a tanulót. A szülő segítse gyermekét, hogy az előírt felszerelésben jelenjen meg az órákon, amely feltétel segíti a tanulási folyamatot.

A tanév során a foglalkozásokon, a fellépések, bemutató órák és vizsgák alkalmával a tanulók többnyire csoportban dolgoznak. Azaz közösséget alkotnak egymással való együttműködésben, együtt táncolásban és ennek következtében felelősek egymásért és egymás munkájáért. Kérjük a szülőket, családokat segítség gyermeküket ebben a fontos személyiségfejlődési folyamatban!

Az alapfokú művészetoktatás követelményei és tantervi programja lehetőséget nyújt a növendékek mozgáskultúrájának sokirányú fejlesztésére, tér- és formaérzékének, fizikai állóképességének és ritmusérzékének fejlesztésére, gazdagítására. További célja, hogy a növendékek olyan készségeket fejlesztenek, amelyeknek köszönhetően kiegyensúlyozottá és magabiztossá váljanak a mindennapi életben, mindezt hasonló érdeklődésű társaik körében, jó hangulatú órák keretében Hozzájárul, hogy a növendékek személyisége nyitottá váljon a művészetek iránt, kibontakoztatja a tanulók kreativitását, improvizációs képességét, készségét. A táncművészeti oktatás célja, hogy felkészítse és irányítsa a tehetséges tanulókat a táncművészeti pályára, illetve az amatőr táncéletbe való bekapcsolódásra.

Tudjon meg többet induló képzéseinkről!

Tovább a Klasszikus balett tanszak oldalára

Tovább a Moderntánc tanszak oldalára